zannediş..

tatlı hafif bir kaçıklık üstümde:.
dibe çöken çökmüş naapalim böle..
karşilaşmak zor bu hapislerde
tekdüze gerçeklere tutunduk biz bu dizelerle

kaskatı bir saman balyası beni inşa ederken
yardım çığlıkları karşılıkları..

paspal bir hal, 
ve demi yerinde..
yalnızca atıp tutarak kendimi gösteriyorum
hala bu dizelerde
sırf sen okuyasın diye..

parlak  zihnim mi, ben mi, yoksa benden öte mi
laf arasında kondurmalar
bana göre mi?

salla gitsin bu hedefleri de 
her şey olduğu gibi hiç, kasma kendini;
çik içinden biraz, amma da büyüttün gözünde
laf lafa kanar mı böyle?

hiç te zannetiğimiz gibi değil belki de..
 
bu zannedişlerin kurbanı olmayalım;
her an serbest kalalım.. 





16 yorum:

  1. selam,

    bilmiyorum,şunu biliyorum,bu böyledir diyemiyorum,kesin olan hiç bir şey yok gibi.
    atıp tutuyorum tamam ama,onlardaki kesinmiş
    gibi duran ifadeler dilin dogasından dolayı.
    yalnız çok yaklaştığım bi şey var,ama yalnızca
    çok yaklaştığım;'iyi bir kalp gibisi yoktur',
    süzebildiğim bi damla, o da uçup gitmezse.
    hapis,krıshnamurti'nin sözettiği"hapishane" ise,
    onun içinde bir serbestlik istemem eksik olsun!
    ama yine de,istediği kadar kesinlik taşısın,
    gönül rahatlıgıyla söyleyebileceğim bi şey var:
    eğer uğur perin sırf sen okuyasın diye görünü-yorsa; o,senin uğur perin,sen ise eşşek kafalı
    bi koç'sundur.(burcum koç ve 'eşşek kafalılık'
    sadece beni bağlar ve bu benim için yeni bir şey
    diil)
    bugün böyle,efkarlıyım.

    selam,

    YanıtlaSil
  2. selam,

    özlem gibidir sorular
    varlar
    sorulmasalar da
    bugün böyle
    yarın
    özlemekten çakırkeyif

    selam,

    YanıtlaSil
  3. selam,

    dün,öldü.hala varlar.masal olan,cevaplar.bir varlar,bir yoklar.bugün böyle.tohumu bir kalp, bir avuç toprak.yarın,ne sanırsan,onu san.

    selam,

    YanıtlaSil
  4. selam,

    dün,bugün,yarın,yoklar.bilinenin dışındayız.ne sanırsak biz sanalım.bilmeyelim.bilinenin dışındayız.

    selam,

    YanıtlaSil
  5. selam,

    ay hayyam'lık bu aksam.
    öyle betimlemiş mutlu adamı:
    "bir sevdiği olacak ay gibi güzel,
    bir gecesi sürecek yıl kadar uzun."
    bu bilinen.bilinenin dışında aynı dizelerle mutsuz adamı betimleye biliriz.betimlemeyelim

    selam,

    YanıtlaSil
  6. selam,

    güzel söz güçlüdür,bir ömür hoş tutar insanı,
    uğurlu periler gibi.

    selam,

    YanıtlaSil
  7. selam,

    yaramaz bi takla çekti canım, atmasam olmazdı.
    serbest olmayalım.
    her an, bu zannedişlerin kurbanı kalalım.
    hiç te değil! zannettiğimiz gibi belki de.
    bak şu sözcüklerin işine.

    selam,

    YanıtlaSil
  8. selam,

    ne akıyor
    ne donuyor
    koyu kıvam
    sessizlik
    göğsünde
    dalgın güvercinler
    paaaat! olsam

    YanıtlaSil
  9. selam,

    bi düş gördüm ya da bi video izledim ne fark eder.bi sülün ya da bi keklik ne fark eder.
    bi ceylan belki de...belli ki ağaca aşık.
    gözlerinden belli.gözleri köklerinde ağacın. orada gibi ama yok.kök gibi gözleri bakarsan göremezsin.ellerine bakacaksın görmek için gözlerini.elleri ağaçta elleri çok aşık.
    belki hayal belki izledim ne fark eder. gözlerimle tuttum ellerini.

    selam,

    YanıtlaSil
  10. selam,

    çiçeğimde gizliyorum
    kendimi
    göğsünde taşıdığın
    habersizce
    beni de taşıdığından kuşku
    duymadan
    ve melekler biliyor
    ötesini
    EMILY DICKINSON

    selam,

    YanıtlaSil
  11. selam,

    ne ben demek
    beni anlatır
    ne sen demek
    seni
    ama avuturlar
    bekleneni

    selam,

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. selam,

    per-i şan,
    peri nitelikli demekmiş
    sohbet,
    cezve
    haller,
    mangalda ağır ateş
    kahve neydi unuttum !

    selam,

    YanıtlaSil
  14. selam,

    ben seni seyrediyorsam,
    sen de beni,
    kimdir ilk gülümseyecek olan?
    gülüyor şimdi ilk gülümseyen.
    FERNANDO PESSOA

    selam,

    YanıtlaSil
  15. selam,

    "yabancı bir yüz;
    sözün onu usul usul aydınlatması,
    onu tanıdık,
    yakın,
    büyülü,
    saf biri haline getirmesi..."

    "bir gülümseme hayatın akışını değiştirebilir mi?güzel bir soru.kanıt:bu sorunun yanıtı evet de olsa hayır da olsa,yanıt verildikten sonra bile sorunun kendisi yaşamaya devam ediyor. kendi yanıtıyla alay ediyor.kaçıyor,serserilik yapıyor, aylaklık ediyor,kanat çırpıyor;yanıt ağlarının tasasız soru kelebeği...hiçbir zaman on saniyeden fazla sürmeyen bir gülümseme, üzerine yıllarca,yıllarca sürecek bir yaşam kurabileceğimiz kadar sağlam mıdır?yanıt yok, yanıtların canı cehenneme,yılların ve yılların canı cehenneme."
    ALAKARGA

    selam,

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil